Om föreningen

Älvdalens Köpmangata är en förening för köpmännen och företag som har visionen att göra Älvdalen mera trivsamt. Tillsammans gör vi gemensamma satsningar för att främja lokal handel och att göra Älvdalen mer attraktivt.

Aktiviteter & Evenemang

Genom aktiviteter som tex julskyltning, karneval, modevisning & trevliga torsdagar bidrar vi till ett händelserikt Älvdalen.

Presentkort

Medlemsföretagen hanterar tillsammans ett mycket populärt presentkort, vilket dels ger älvdalingarna största möjliga valfrihet men också bidrar till att inköpen görs i vår kommun.

Ett levande Älvdalen

Föreningen är en del av ”Samfixargruppen” som tillsammans med Kommunen och Besparingen arbetar för att höja trivseln och utveckla den offentliga miljön. ( eller att höja och utveckla trivseln i den offentliga miljön)

Vision

Vår vision är att Älvdalens Köpmangata ska växa och att fler butiker ska etableras. Vi vill bidra till att hålla hög servicenivå för att behålla kunderna i Älvdalen. Dessutom vill vi arbeta för att synas aktivt i nya forum och öka engagemanget hos medlemmar och kunder. Föreningen är ett bra kontaktnät som stöttar nya medlemmar. Älvdalens Köpmangata vill var en stark förening som kan vara med och påverka kommun och näringsliv i positiv anda.

• Vara en aktiv förening med gott rykte.
  • Värva fler medlemmar för att kunna utveckla föreningen
  • Få fler företag att etablera sig i Älvdalen
  • Utöka med fler aktiviteter under året för både medlemmar & kunder
  • Göra Trevliga Torsdagarna ännu trevligare